Lima - Huancayo - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Alain Rega - WaarBenJij.nu Lima - Huancayo - Reisverslag uit Huancayo, Peru van Alain Rega - WaarBenJij.nu

Lima - Huancayo

Door: Kogacyclingdude

Blijf op de hoogte en volg Alain

21 Juni 2005 | Peru, Huancayo

Dag beste mensen!

Eindelijk ben ik aan het fietsen! Na twee dagen in het Hostal "Safe In Lima" verbleven te hebben, ben ik nu echt onderweg. Die twee dagen waren hoogst nodig om wat te bekomen van de Jetlag en het feestje! En op deze manier heb ik Lima dan ook eens kunnen bezoeken. Met alle dank aan Jean Paul trouwens voor de goede ontvangst en de waardevolle tips die ik van hem gekregen heb!

Om de ergste drukte te vermijden heeft Max Hidalgo, de chauffeur die voor Jean Paul werkt, mij op woensdagochtend 15/06 tot Chaclacayo (650m) gebracht. Daar kon het avontuur dan beginnen! Op drie dagen tijd ben ik dan rustig, zei het wel continu, naar boven gereden tot Ticlio (4818m). Onderweg viel mij een zeer mooi en afwisselend landschap te beurt. Evenals de stinkende uitlaatgassen van de aftandse wagens en bussen. Maar dat nam ik er dan maar bij... In Ticlio kon ik dan, bij gebrek aan beters, in een afgedankte schapenstal slapen. Onnodig te zeggen dat het op deze hoogte koud kan zijn! :-)

De drie volgende dagen kon ik dan bij wijze van spreken rustig uitbollen tot Huancayo, dat een 1600m lager ligt. Onderweg bezocht ik dan nog Jauja en het klooster van Santa Rosa de Ocopa.

Overal onderweg kom ik vriendelijke Peruanen tegen, of het nu in een winkeltje is of gewoon op straat of in het restaurant. En dat zal ook wel wat met het reizen met de fiets te maken hebben. Uiteindelijk kom je niet zozeer in de touristische centra terecht en dan nog... Toen ik deze middag in Huancayo toekwam, was dat onder begeleiding van drie vriendelijke cyclistas. Van deze heb ik daarstraks dan ook nog waardevolle informatie gekregen over de te volgen weg voor de komende weken! Muchas Gracias a Jozue y Max!

Morgen gaat het dan richting Ayacucho, door de bergen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Muchos besos,
Alain.

ps: Vergeet niet dat je je kan inschrijven op de mailinglist. Zodanig krijg je na iedere wijziging een verwittiging.

ps2: The adress of a good bike shop in Huancayo is "Bike Shop" Av. Ancash #1258 telf. (064)218670. They have all kinds of Shimano parts and much more. And good info on the roads!

  • 22 Juni 2005 - 03:09

    Jean-Paul:

    Leuk jou te leren kennen in mijn hostel in Lima. Ik wens jou het allerbeste en veel geluk in jouw groot advontuur.

  • 23 Juni 2005 - 15:21

    Bruno:

    allez cycling dude, ben blij dat je heelhuids daarboven bent geraakt!!! ging je hartje niet sneller kloppen? het mijne al wel als ik die fotootjes zie.

    fiets ze!!!!!!

  • 23 Juni 2005 - 18:54

    Domie Reevax:

    Amaai, respect, ne fiets met baggage en dan al die hoogtemeters. Vindt het al erg met 9.5kg onder mijn gat. Have a lot of fun.
    Groetjes vanuit vlakland.
    Domie
    ps: link geplaatst op www.reevax.be

  • 23 Juni 2005 - 22:56

    Max Y Josue:

    ESPERAMOS QUE ESTES MUY BIEN GRACIAS POR MANDAR TU PAGINA SALUDOS AMIGO.

    MAX Y JOSUE, HUANCAYO SIMPRE TE VA ESPERAR

  • 27 Juni 2005 - 15:06

    Griet Knops:

    Heel goed dat we zo'n goed reisverslag krijgen.Dat waren al prachtige foto's!Laat u ook fotograferen hé Alain dat we kunnen zien dat ge er nog zijt.veel plezier

  • 28 Juni 2005 - 10:54

    Alf:

    Alain, zeer goed initiatief dit reisverslag. Ik denk met heimwee terug aan onze reis van nu bijna 11 jaar geleden... Groeten Alf

  • 29 Juni 2005 - 07:17

    Raf:

    Hoi bergbeklimmer. Super van die mooie foto's. Dat geeft tenminste een gedacht van waar jij zitten te puffen en te zweten =;-) Voor wanneer is het volgende verslag?? It has been 8 days for now...
    Greetz amigo,
    R.

  • 10 November 2006 - 20:31

    Meliton:

    Wij (twee +65) overwegen een rondreis door Peru. Wie kan ons adviseren?
    Hoe kan men zich in Peru best verplaatsen?
    -Veilig en goed openbaar vervoer
    -Huurauto of auto met chauffeur
    -Binnenlandse vluchten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Huancayo

Alain

Later als ik groot zal wezen... :-)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 430
Totaal aantal bezoekers 94320

Voorgaande reizen:

13 Juni 2005 - 15 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: