Huancayo - Ayacucho - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Alain Rega - WaarBenJij.nu Huancayo - Ayacucho - Reisverslag uit Ayacucho, Peru van Alain Rega - WaarBenJij.nu

Huancayo - Ayacucho

Door: Kogacyclingdude

Blijf op de hoogte en volg Alain

02 Juli 2005 | Peru, Ayacucho

Hello!

Hier ben ik dan weer. Wel, Huancayo bleek me zo goed te bevallen dat ik maar een dagje langer in 'La casa de la Abuella' gebleven ben. Maar dan was het toch echt tijd om verder op stap te gaan. Eerst kwam er nog een dagje langs een aangename geasfalteerde weg, maar dan moest ik een beslissing nemen.

Optie een zou mij, beneden langs de rivier, in maximaal drie dagen tot in Ayacucho brengen. Optie twee was wat zwaarder, ging dan ook langs de bergen van Huancavelica en zou mij een dagje langer zoet houden. Zoals je al wel kon denken was alleen optie twee hier van toepassing... :-)

Nu ja, het bleek allemaal toch wel een beetje zwaarder te zijn dan ik verwacht had! De eerste etappe naar Huancavelica bleek over een zeer zeer slechte piste met allemaal losse keien te gaan. Gelukkig kon ik halverwege een zijweg inslaan die beter was. Dit betekende echter dat ik opnieuw tot 4475m moest klimmen. (voor de kenners: 2000 pos. hoogtemeters/1000 neg hoogtemeters en dit voor een afstand van 65km en een tijd van 11 uur). En ja ja, KNDRVRGD spookte die dag veel door men hoofd! Ik kwam dan ook zeer moe, maar toch ook wel zeer voldaan van de prachtige route, in Huancavelica toe. Hier gunde ik mij dan ook een rustdagje toe in een drie sterren hotel (Peruaanse normen, wel te verstaan...)

Dan ging het verder via piste naar Santa Ines en zo verder naar Ayacucho. De geplande twee dagen werden er echter vier... want wederom moest er eens tot 4850m gestegen worden en dan nog eens tot 4750m, telkens met minstens 1200m stijgen. En op piste blijkt dat toch wat tegen te vallen...

Het gevolg was dat ik zelfs eens gekampeerd heb op 4600m! Man man, wat een prachtige sterrenhemel!! Je kan het je moeilijk inbeelden. Maar misschien is het dan ook niet zo verwonderlijk dat het , dankzij deze heldere hemel, het 's nachts zo'n -10 graden celcius wordt in je tent :-) Brrr, lekker koud.

Onderweg waren de slaapplaatsen en de eetplaatsen dan ook niet dik bezaaid. Ik moest al tevreden zijn dat ik 'iets' vond. En dat merk je ook wel op de foto's. Een houten kot van twee op drie meter, zonder licht, waar net een bed in past was snel dik ok! :-) Anderzijds levert dit, als je in afgelegen dorpen moet overnachten, wel leuke avonden op met de lokale bevolking.

Na deze vier vermoeiende dagen kwam ik dan in Ayacucho toe. Hier kon ik dan van een tweetal noodzakelijke rustdagen genieten.

Morgen gaat het richting Cusco! Maar dat worden dan nog eens twee relatief zware weken.

Tot dan!

Dikke kussen,
Alain.

  • 02 Juli 2005 - 10:07

    Kroki:

    Schandalig !
    Ne mens zo stikjaloers maken met al die prachtige foto's en verslagskes !

    Geniet nog van de sterren, hier in Belgie zitten ze verstopt achter de wolken,
    Kroki

  • 04 Juli 2005 - 11:17

    Gwen:

    Hey Alain,

    Tof idee van je website! Klinkt allemaal heel spannend, zit er tof uit... ben jaloers! Ook op de sterrenhemel natuurlijk.

    Dikke kus,

    gwendolyn

  • 04 Juli 2005 - 12:07

    KNDRVRGD:

    Hela A,

    Mooimooi!Je kijkt qua bergop rijden duidelijk niet op een Mont Blanc (4800m)meer of minder, en dat met volledige bagage... een mens zou van minder moe maar voldaan zijn.
    Nog geen boze honden tegen gekomen, daar had ik ginder nog het meeste schrik van !

    keep on cycling, en laat die verhaaltjes maar komen

    erik

  • 04 Juli 2005 - 19:04

    Joost:

    Als ik het zo lees en de foto's met de ongelooflijke blauwe lucht zie dan moet je wel bijna halfweg tussen de sterren zitten, op die hoogte. Geniet er van Alain en hou ons aub op de hoogte ! Wij kijken al uit naar je volgend bericht.

  • 08 Juli 2005 - 13:43

    Elissa:

    Hoi Alain, leuk dat we jouzelf ook op de foto's te zien krijgen! Kan je je inhouden om geen stenen te gaan zoeken? Nu ja, met zoveel bagage... X

  • 11 Juli 2005 - 07:04

    Luc Doumen:

    Ik begin te vermoeden dat je een beroepsfotograaf stiekem in je tas hebt gestoken. Knappe prestatie, nu al! Petje af!

  • 16 Juli 2005 - 08:16

    Bart:

    Jo Alain,
    Ziet er super uit man, fantastische foto's! Wish I was there...
    Geniet er van!!

  • 18 Juli 2005 - 08:55

    Xavier En Griet Knops:

    Waarom doe de gij nie mee met de tour de France? Ze doen geen enkele col die zo hoog is als degenen die gij doet.
    We zijn vol bewondering!!!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Ayacucho

Alain

Later als ik groot zal wezen... :-)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 94325

Voorgaande reizen:

13 Juni 2005 - 15 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: