Best wishes !! - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Alain Rega - WaarBenJij.nu Best wishes !! - Reisverslag uit Puerto Montt, Chili van Alain Rega - WaarBenJij.nu

Best wishes !!

Door: Kogacyclingdude

Blijf op de hoogte en volg Alain

31 December 2005 | Chili, Puerto Montt

Bariloche – Puerto Montt

Note: Texte français en bas de page…


Hello !!

Hoe gaat het daar in het besneeuwde Europa en het tropische (?) Hong Kong!? Ik veronderstel dat iedereen de eindejaars shopping drukte wel overleefd heeft en dat jullie nu klaar zijn om de beentjes eens goed los te gooien deze nacht!? :-)

Goed, sinds het laatste berichtje ben ik dus weer een beetje opgeschoten. Momenteel zit ik hier in Puerto Montt (Chile) een verplichte vakantie te nemen… Verplicht, want de ferries die ik moet nemen op de Carretera Austral varen pas vanaf de 2de januari. Puerto Montt blijkt ook wel een echte boomtown en een echte havenstad te zijn. Heel anders dan het geromantiseerde beeld dat ik er van had! De boomtown bedoening heb ik, op weg naar hier, wel heel goed kunnen zien. Hier in de buurt staan niets anders dan nieuwbouw woningen, gedeeltelijk gefinancierd door de regering (30%). En dat het een echte havenstad is, wel daar kan je ook niet naast kijken! Het schipperskwartier in Antwerpen is er niets tegen... ;-)

Kerstmis heb ik trouwens, in de buurt van Bariloche, op een camping doorgebracht. Het was dus een heel rustige bedoening... wel, ik spreek dan niet over het hevige vuurwerk om middernacht ... :-) Die Argentijnen kunnen er wel wat van! De dagen na kerst ben ik dan naar hier gefietst via vele meren en de machtige vulkaan Osorno. Het weer blijkt ook wel heel wat wisselvalliger te zijn in deze buurt. Tot nu toe heb ik nog geen regen gehad, maar zeer zonnige en zeer bewolkte dagen wisselen mekaar heel snel af.

Het volgende deel beloofd trouwens zeer indrukwekkend te worden. Als ik hier in de baai van Puerto Montt naar de hoge bergen kijk die recht de zee in duiken, twijfel ik daar geen seconde aan! Nu alleen maar hopen dat het weer een beetje mee zit de komende weken...

Goed, ik wil iedereen die mij het voorbije jaar gesteund heef om deze reis te maken, nog eens bedanken! Misschien beseffen jullie het niet allemaal, maar enkele eenvoudige woorden kunnen heel veel zeggen en een grote steun zijn! Ik kijk er alvast naar uit om jullie weer te zien in een niet al te verre toekomst!

Bye bye!

Voorzichtig zijn deze avond en maak er een schitterend jaar van!

En niet vergeten... The sky is not the limit... your mind is!
So free your mind and live your life!!

XXX
Alain



Bonjour !

Avant de terminer cette année excitante je voudrais encore remercier toutes les personnes qui m’ont soutenu moralement à faire ce voyage! Peut-être vous ne le réaliser pas toujours, mais quelques simples mots peuvent faire une grande différence... Enfin, l’aventure n’est pas encore terminée ! Au contraire, une des plus excitantes parties du voyage doit encore commencer…

Depuis la dernière fois je suis donc passe de l’Argentine au Chili. Beaucoup de changement je dois dire! Pas seulement les chiliens sont plus ‘froid’ mais tout est aussi beaucoup plus cher ! Il faut donc un peut s’adapter, non !?

J’ai passé Noël sur un camping non très loin de Bariloche en compagnie d’un allemand cycliste. Tout très tranquille donc… sauf que a minuit les Argentins ont commencé a lancer du feu d’artifice ! Et pas un peu… Ca doit donner quelque chose las bas pour le nouvel an ! :-) Les jours suivants j’ai rallié Puerto Montt en passant par plusieurs lacs et le très impressionnant volcan Osorno. Bon, le temps est très variable par ici. Je n’ai donc pas pus le voire tous les jours. Mais tout de même, ça valait plus que la paine !

Puerto Montt ne correspond pas vraiment a ce que j’avais en idée, mais bon… C’est une vraie ville portuaire, pas très jolie, où il n’y a pas grand-chose à faire. En ce moment je suis même tout seule a l’hôtel... Pour vous dire qu’il n’y a pas grand nombre de touristes par ici ! D’ailleurs, la raison pour laquelle je suis resté ici est très simple. Les ferries qui font la navette sur la carretera austral ne fonctionnent que à partir de janvier !

Amusez-vous bien ce soir et soyez prudent hé !!

Je souhaite á tous et à toutes une merveilleuse et heureuse année 2006 !!!

Grosses bises,
Alain

  • 31 December 2005 - 19:33

    Marleen Hemmeryckx:

    Hallo Alain,
    Mijn verblijf in Zuid-Amerika zit erop (marleeninecuador.waarbenjij.nu). Ik schrijf je dit berichtje vanop de luchthaven in Quito. Toasten op het nieuwe jaar doe ik straks in de lucht !

    Puerto Mont... ik herinner me dat daar ergens in de buurt ook enkele grote natuurgebieden zijn, primair woud, met prachtig grote araucaria´s en apenverdrietbomen. De documentaires met dinosaurauriers werden er opgenomen.

    Veel feestplezier daar dieper in t zuiden en fiets ze nog !!

  • 01 Januari 2006 - 15:24

    Marijke:

    Hey Alain,

    ik volg al een tijdje jou dagboeken, met veel jaloezie uiteraard ;-), maar ook met veel plezier.

    Een gelukkig nieuwjaar, geniet er nog van,

    Marijke

  • 01 Januari 2006 - 21:57

    Joost & Compagnie:

    Alain,
    het allerbeste voor 2006!

  • 03 Januari 2006 - 09:03

    Raf:

    Hoi globbetrotter,
    Een zalig nieuwjaar uit Brussels! t'was toch in 2006 dat ge terug naar den Belgique kwam hé? ;)

  • 03 Januari 2006 - 14:17

    Wouter:

    Alain,

    Beste wensen voor 2006, vanuit Haasrode

  • 06 Januari 2006 - 15:15

    Xavier En Griet Knops:

    Een heel interessant nieuwjaar, Alain. We volgen u nog altijd met veel bewondering. En zoals het "oudjes" betaamt: "Voorzichtig zijn hé!!!".We zijn blij dat uw reis tot nu toe al zo goed verlopen is. En wachten vol ongeduld op uw relaas als ge terug zijt. Ik ken er ene in Brussel die ook opgelucht en blij zal zijn als ge terug zijt.
    Dikke kus van Griet en Xavier

  • 06 Januari 2006 - 16:20

    Inge En Filip:

    Beste Alain,
    eerst en vooral, het allerbeste voor het nieuwe jaar ... waar ook ter wereld ! Jouw fotos zetten ons altijd aan het dromen, zelfs nadat we de hele namiddag een deel van de plannen hebben getekend voor de werken aan onze nieuwe ruine in Cregols (een andere "room with a view" dan die van jou, hé ). Cycle on dude ! Inge en Filip.

  • 09 Januari 2006 - 07:42

    Alf:

    Onze beste wensen en nog veel reisplezier.

  • 17 Januari 2006 - 16:33

    Neirtak:

    Een geweldig nieuw jaar, Alain! Tot ziens in 2006!

  • 08 Mei 2006 - 18:34

    Ron:

    Hello! Great trip! Check out www.fullyloadedtourin.com send in a nice large high quality image of your loaded bikes and get a link back from the gallery to this journal! Have the best weather and the wind at your back!! Cheers!

  • 08 Mei 2006 - 18:35

    Ron:

    Oops that's www.fullyloadedtouring.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Puerto Montt

Alain

Later als ik groot zal wezen... :-)

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 94308

Voorgaande reizen:

13 Juni 2005 - 15 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: